Kom när det passar dig - våra öppna klasser är för dig som gillar full flexibilitet.

Hos oss kan du träna funktionell träning, styrka, kondition och mycket mer. Klassiska favoriter som step-up och olika former av core-träning finns också representerade på schemat såväl som sommarfavoriten Terapeutisk Yoga och nyheten Löpstyrka. Vi tränar inomhus i små grupper eller ute under bar himmel alternativt under vårt segeltak. Varför inte börja dagen på bästa sätt med morgonyoga?

Vi har 32 öppna klasser i veckan och breddar ständigt med nya klasser. Med guld- och silverkort kan du träna hur mycket du vill på de öppna klasserna men vi erbjuder också 10-kort och engångsträning. 

  • Personligt bemötande
  • Engagemang
  • Små grupper
  • Lite annorlunda
  • Ingen anonym träningsfabrik
Öppna klasser Höst 2021.
  FÖRMIDDAG 07.00-12 EFTERMIDDAG 15-17.45 KVÄLL 18-20
MÅNDAG

Att börja morgonen med yoga är en underbar start på dagen. Mjukt flödande dynamisk yoga med fokus på rörlighet, smidighet och balans. Från 12 år.

 Med inspiration både från balett, yoga och funktionell träning får du en genomkörare för hela kroppen på ett effektivt, men skonsamt sätt. Du tänar styrka, bålstabilitet, kroppskontroll och rörlighet på ett lättsamt och tillåtende sätt. Från 12 år. 


 

Magstark är ett pass där fokus ligger på att stärka bålen, kroppens mittparti. Träningen ger starkare rygg och mage, men också bättre hållning.

Intensivt step up pass med lite klurigare kombinationer. För dig som tränat step tidigare.

Ge dig själv tid att släppa på spänningar. Vare sig du precis kört ett hårt pass eller inte har du glädje av den här klassen. Vi går igenom hela kroppen, öppnar upp, förlänger och varvar ner till skön musik. Inga skor behövs, men ta gärna med dig en varm överdragströja. Du är INTE för stel - välkommen!
TISDAG

Börja dagen på bästa sätt! Här är passet för dig som är morgonpigg, eller vill ha hjälp att komma upp i tid. Vi kör varierad funktionell träning så att hela kroppen mår bra! Utomhus.Från 12 år.

Funktionell träning är ett gruppträningspass där vi tränar utomhus i alla väder. Passets karaktär bestäms av instruktören.Det är denna variation som gör träningen unikt, utvecklande och roligt. Vi tränar med olika redskap och moment för att utveckla vår styrka och kondition. Alla kan vara med oavsett tidigare erfarenhet. Från 12 år.

Ett inspirerande danspass med rytmer från flera latiska danser. Passar dig som älskar att svänga på höfterna och träna kondition med rytm och glädje.

 

Styrkeinriktat träningspass för hela kroppen. Vi använder oss av skivstång, hantlar, gummiband och bräda för att träna styrka, stabilitet och uthållighet.

Det är roligt, det är enkelt och det är garanterat svettigt. Indoor Walking är en säker träningsmetod som ger dokumenterat hög kaloriförbränning och kondition, samtidigt som du tränar mage, rygg, hållning och balans. Du går/springer på en ”crosstrainer” till medryckande musik med en ledare som peppar dig att ge det lilla extra. Indoor Walking passar alla eftersom du själv bestämmer motstånd och intensitet. Inga förkunskaper krävs.

ONSDAG

En rolig konditionsklass där du tränar både kondition och styrka. 20 min aerobic, 20 min step-up och 20 min styrka för mage och rygg är en perfekt mix. Passet är uppbyggt av enkla och effektiva övningar som får pulsen att öka och passar både nybörjare och mer vana deltagare.Från 12 år.

 

Utmana din balans och träna de djupa stabiliserande musklerna i kroppen. Den stora bollen gör övningarna både supereffektiva och roliga och förbättrar koordinationen. Övningarna byggs upp successivt för att kunna passa såväl nybörjare som erfarna pilatesutövare. För dig som behöver träna upp ryggen är detta ett pass vi verkligen kan rekommendera! 

 

En holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk. Du arbetar bara med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett flöde av olika rörelsemönster där du både tränar styrka, kondition, rörlighet, stabilitet och balans. Under dessa 45 minuter sitter/ligger du inte ner alls. Du använder dina fötter och händer som aktiva utgångspunkter för de olika rörelserna. Är du stel, blir du mjuk och är du mjuk blir du stark! Utomhus vid fint väder. Från 12 år.

Funktionell träning är ett gruppträningspass där vi tränar utomhus i alla väder. Passets karaktär bestäms av instruktören.Det är denna variation som gör träningen unikt, utvecklande och roligt. Vi tränar med olika redskap och moment för att utveckla vår styrka och kondition. Alla kan vara med oavsett tidigare erfarenhet. Från 12 år.

TORSDAG
Med inspiration från balett, yoga och funktionell träning får du en genomkörare för hela kroppen på ett effektivt, men skonsamt sätt. Du tränar styrka,kroppskontroll, bålstabilitet, rörlighet och balans på ett lättsamt och tillåtande sätt. Från 12 år.

TBT är en styrkeklass med fokus på uthållighet och hållning. Vi tränar igenom hela kroppen med låga vikter och många reps. Passar alla nivåer av deltagare. 

 

Träna kondition, styrka och balans på en liten trampolin. JUMPING-Fitness är en rolig, effektiv och skonsam träningsform som passar alla åldrar, från elitidrottare till nybörjare. JUMPING aktiverar alla muskler i kroppen. Du får snabba resultat, ökad spänst och ett effektivarelöpsteg. Mätningar visar att man förbränner 600-1000 kalorier under en klass. Let´s JUMP and have fun! Från 12 år.

Core Balance är ett pass där fokus ligger på att stärka bålen, kroppens mittparti. Träningen ger starkare rygg, mage, ben och rumpa men också bättre hållning, smidighet och balans. Vi tränar med olika redskap såsom boll, rulle, gummiband mm. Variationen är stor. Från 12 år.

FREDAG

Att börja morgonen med yoga är en underbar start på dagen. Mjukt flödande dynamisk yoga med fokus på rörlighet, smidighet och balans. Alla nivåer och deltagare är välkomna. Utomhus vid fint väder.

Förvänta dig en intensiv och rolig pilatesklass, där vi kombinerar styrka, rörlighet och koordination med en mix av redskap som bollar, rullar och band för att ge dig det bästa av pilates. Passar alla nivåer av deltagare. 

 

En rolig konditionsklass där du tränar både kondition och styrka. 20 min aerobic, 20 min step-up och 20 min styrka för mage och rygg är en perfekt mix. Passet är uppbyggt av enkla och effektiva övningar som får pulsen att öka och passar både nybörjare och mer vana deltagare. 

 
Fredagsfys före fredagsmys är detta passets signatur. Ett tufft funktionellt pass med hög intensitet och roliga inslag med varierad utrustning. Allt från kettelbell till gummiband  . Från 12 år.
LÖRDAG

Ett pass med fokus på styrka och rörlighet som kommer att göra under för din kropp. Passet passar alla som vill ha en hållbar kropp över tid och är ett bra komplement till andra idrotter som tex löpning och golf. Här utvecklar du din funktionella styrka, rörlighet och får hjälp att komma åt vanliga problemområden som baksida lår, bröstrygg och höfter. Du blir rörligare och förebygger smärta. Helgen kan inte börja bättre! Från 12 år.

Vinyasa är en mjukt flödande, dynamisk yogaklass. Vi tränar styrka, rörlighet och balans till stämningsfull musik. Klassen är guidad och passar alla nivåer av yogautövare. Avslutas med avslappning.

 

Ett gruppträningspass som körs i intensiva intervaller efter ett bestämt tidsmönster. Övningarna varierar och resultaten kommer märkas ganska snart.

   
 SÖNDAG

Ett gruppträningspass där vi tränar utomhus i alla väder..Det är  variation som gör träning effektivt, utvecklande och roligt. Vi utmanar både kondition balans och styrkar för att utveckla vår kropp. Alla kan vara med oavsett tidigare erfarenhet. Från 12 år.

 

 

 

 

Bokning
  • Förboka dig alltid till alla pass.
  • Aktuella klasser och tillgängliga platser ser du på "Boka"-knappen i menyn.
  • Tänk på att avboka din plats senast 2 timmar före klass.
  • Morgon- och fm.träning avbokas senast 18.00 dagen innan.
  • Åldersgräns: 16 år.
  • Klasser markerad med * är ungdomar 12-15 år välkomna att träna för 100 kr/pass.
Med reservation för ändringar.

 Våra pass
  1. 60 reps#Kom till ett pass där fokus ligger på många repetioner av styrkeövningar varvat med kondition. För de som vill nöta teknik och få en bra genomgång.#hidden
  2. 3-2-1#3 minuter styrka, 2 minuter kondition, 1 minut magträning. En riktig genomkörare! Kräver inga förkunskaper men en stor portion vilja och lite "dj-a anamma".#hidden
  3. 20-20-20#En rolig konditionsklass där du tränar både kondition och styrka. 20 min aerobic, 20 min step-up och 20 min styrka för mage och rygg är en perfekt mix. Passet är uppbyggt av enkla och effektiva övningar som får pulsen att öka och passar både nybörjare och mer vana deltagare.
  4. Aerobics#Effektiv konditionsträning med klassiska aerobicssteg som sätts ihop till en hel koreografi. Du tränar kondition och koordination med härligt musik och ler! Det är ingen slump att aerobics, efter mer än 30 år, fortfarande är aktuell. Det är rolig träning som funkar!#hidden
  5. Barre#Var beredd att svettas vid stången i en klass som förenar balett med pilates och fitness. Ett intensivt träningspass för hela kroppen. Efter klassen kommer du att förstå vad som menas med att "pumpa rumpa".#hidden
  6. Barre Move#Med inspiration från balett, yoga och funktionell träning får du en genomkörare av hela kroppen på ett effektivt men ändå skonsamt sätt. Du tränar styrka, kroppskontroll, bålstabilitet, rörlighet och balans - i takt till härlig musik.
  7. Booty#En styreklass där vi fokuserar på rumpa och lår. Vi använder oss främst av vår egen kroppsvikt men tar också hjälp av gummiband och vikter. var beredd att "pumpa rumpa".#hidden
  8. Box n´burn#Ett pass med hög energi där vi varvar boxningsteknik med övningar från andra kampsporter. Räkna med hög puls - det här är ett pass med mycket flås och bygger såväl kondition som styrka.#hidden
  9. Cardio Pilates#Förvänta dig en intensiv och rolig pilatesklass, där vi kombinerar styrka, rörlighet och koordination med en mix av redskap som bollar, band och rullar för att ge dig det bästa av pilates.
  10. Core Ball#Ett träningspass med stabilitetsboll för ökad bålstyrka och bättre balans. Klassen är öppen för ungdomar mellan 12-15 år.
  11. Core Balance#Klassen för dig som vill bli starkare i mage, rygg, rumpa och lår och förbättra din balans, stabilitet och hållning.
    En form av stationsträning där vi använder bollar, stabilitetsrullar, gummiband och lättare vikter.
  12. Danza#För dig som gillar zumba och att dansa dig i form. Dans till den senaste musiken. Träning som är kul, lätt att följa och får dig att må bra.#hidden
  13. Familjeyoga#Att träna yoga med familjen är ett bra sätt att ta hand om både kroppen och knoppen. Klassen kommer att innehålla lekfulla inslag, parövningar och avslappning. Ingen tidigare erfarenhet av yoga behövs. (Från 8 år.)#hidden
  14. Funktionell Träning ute#funktionell träning utomhus där vi mixar kondition med styrka. Kläder efter väder.#
  15. Funktionell Fitness#Funktionell träning för hela kroppen. För att bibehålla styrka och rörlighet behöver vi träna i olika rörelseplan, vi behöver trycka, dra, hoppa, sträcka och böja samt rotera i olika riktningar. Vi anväder oss av olika redskap och den egna kroppen för att träna styrka, uthållighet, rörlighet och balans. Kom och bli stark som en björn och smidig som en katt!
  16. Go with the flow#En lite lugnare klass där vi jobbar med rörlighet, balans och coreträning i en härlig mix. Alla kan vara med! Inga skor behövs, vid fint väder tränar vi utomhus.#hidden
  17. Hatha Yoga Flow#Vår Hathayoga är en fysisk yoga, denna klass är på fortsättningsnivå. Stående och sittande positioner utförs i samklang med andningen, avslutas med liggande nedvarvning och avslappning.#hidden
  18. Hatha Yoga Soft#Vår Hathayoga är en mjuk fysisk yoga i lugnt tempo som passar alla nivåer av deltagare. Stående och sittande positioner utförs i harmoni med andningen och avslutas med liggande nedvarvning och avslappning.#hidden
  19. Indoor Walking#Det är roligt, det är enkelt och det är garanterat svettigt. Indoor Walking är säker träningsmetod som ger dokumenterat hög kaloriförbränning och kondition, samtidigt som du tränar mage, rygg, hållning och balans. Du går/springer på en ”crosstrainer” till medryckande musik med en ledare som peppar dig att ge det lilla extra. Indoor Walking passar alla eftersom du själv bestämmer motstånd och intensitet.
  20. Jumping#Träna kondition, styrka och balans på en liten trampolin. JUMPINGFitness är en rolig, effektiv och skonsam träningsform som passar alla åldrar, från elitidrottare till nybörjare. Du får snabba resultat, JUMPING aktiverar alla muskler i kroppen, du får en ökad spänst och ett effektivare löpsteg. Mätningar visar att man förbränner 600-1000 kalorier under en klass. Let's JUMP and have fun!
  21. Latino#Latino är ett fartfyllt danspass till härliga latinska rytmer. De klassiska latindanserna har anpassats till solodanser där hela kroppen engageras! Vi dansar samba, cha-cha-cha, jive och rumba! Alla kan vara med, du behöver inte ha dansat tidigare.
  22. Lunchpass ute#Funktionell träning utomhus där vi mixar kondition med styrka. Kläder efter väder.#hidden
  23. Löpstyrka#Sommarsspecial. Tillsammans ger vi oss ut på stigar och spår i närheten av studion. Glädjefylld och inspirerande löpning som passar alla mixat med styrkeövningar som gör dig till en både bättre och starkare löpare.#Hidden
  24. Magstark#Magstark är ett pass där fokus ligger på att stärka bålen, kroppens mittparti. Träningen ger starkare rygg, mage, ben och rumpa, men också bättre hållning, smidighet och balans.
  25. Megacore#Ett kort, intensivt pass som stärker mage, rygg och rumpa. Vi jobbar med motstånd i form av gummiband och viktplattor, vilket gör det möjligt att anpassa belastningen och samtidigt utmana kroppen maximalt. Passet är 25-35 min och passar utmärkt att kombinera med ett annat pass eller träning i gymmet.#hidden
  26. MLR#MLR står för Mage-Lår-Rumpa. En klassisk toningklass med många repetitioner. Vi använder oss av step-bräda, vikter, hantlar och gummiband. Passar alla oavsett ålder och erfarenhet och är perfekt att kombinera med en konditionsklass.#hidden
  27. Mobility#Ett pass med fokus på styrka och rörlighet som kommer att göra under för din kropp. Passet passar alla som vill ha en hållbra kropp över tid och är ett bra komplement till andra indrottersom t.ex. löpning och golf. Här utvecklar du din funktionella styrka, rörlighet och får hjälp att komma åt vanliga problemområden som baksida lår, bröstrygg och höfter. Du blir rörligare och förebygger smärta. 
  28. Morgonyoga#Att börja morgonen med yoga är en underbar start på dagen. Mjukt flödande dynamisk yoga med fokus på rörlighet, smidighet och balans.
  29. Muscle Mix#Styrkeinriktat träningspass för hela kroppen. Vii använder oss av skivstång, hantlar, gummiband och bräda för att träna styrka, stabillitet och uthållighet.
  30. Pilates Boll#Utmana din balans och träna de djupa stabiliserande musklerna i kroppen. Den stora bollen gör övningarna både supereffektiva och roliga och förbättrar koordinationen. Övningarna byggs upp successivt för att kunna passa såväl nybörjare som erfarna pilatesutövare. För dig som behöver träna upp ryggen är detta ett pass vi verkligen kan rekommendera!
  31. Pilates forts# En pilatesklass på fortsättningsnivå. Skonsam men supereffektiv träning med syfte att stärka kroppens ”kraftstation”, dvs musklerna i magen, ländryggen, skinkorna och låren. Fokus ligger på korrekt teknik, kroppskännedom och koncentration.
    Alla är välkomna men vi rekommenderar att du har gått en grundkurs i Pilates.#Hidden
  32. PreSki#Att åka utför är roligt. Det blir ännu roligare om man förberett sig!PreSki är ett fyspass där vi tränar styrka i core, ben och rumpa. Explosivitet, balans- och mjölksyreträning varvat med intervaller kommer att ge dig både benstyrka och uthållighet. Den perfekta uppladdningen inför skidsäsongen!#hidden
  33. Push & Pull#Genomkörare för hela din överkropp. Vi tränar alla muskler i överkroppen med hjälp av skivstång, vikter och vår egen kroppsvikt. Ett effektivt och utmanande träningspass.#hidden
  34. Push & Pull Express#Genomkörare för hela din överkropp. Vi tränar alla muskler i överkroppen med hjälp av skivstång, vikter och vår egen kroppsvikt. Vi jobbar i serier som är uppbyggda på fyra övningar där vi arbetar i 40 sek intervaller x 2. Effektivt och utmanande träningspass.#hidden
  35. Release & Relax#Ge dig själv tid att släppa på spänningar. Vare sig du precis kört ett hårt pass eller inte har du glädje av den här klassen. Vi går igenom hela kroppen, öppnar upp, förlänger och varvar ner till skön musik. Inga skor behövs, men ta gärna med dig en varm överdragströja. Du är INTE för stel - välkommen!
  36. Soma Move#En holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk. Du arbetar bara med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett flöde av olika rörelsemönster där du både tränar styrka, kondition, rörlighet, stabilitet och balans. Under dessa 45 minuter sitter/ligger du inte ner alls. Du använder dina fötter och händer som aktiva utgångspunkter för de olika rörelserna. Är du stel blir du mjuk och är du mjuk blir du stark!
  37. Sportmassage#En form av självmassage som utförs med hjälp av rulle och boll. Med en kombination av rörelser, tryck och stretching behandlar vi muskler, bindväv, och triggerpunkter. Tekniken har de senaste åren ökat i popularitet både bland idrottare och motionärer eftersom den effektivt löser upp spänningar, ökar flexibiliteten och påskyndar återhämtningsprocessen.
    Välkommen till smärtblandad förtjusning!#hidden
  38. Step Ball#Enkel men effektiv Step Up träning för att få upp flåset + 25 min supereffektiv mag- och ryggträning på bollen = en oslagbar mix!#hidden
  39. Step Up#Intensivt Step Up pass med lite klurigare kombinationer, för dig som tränat Step Up tidigare.
  40. Step & Styrka#Här varvar vi step och styrka. I konditionsdelen jobbar vi med pulshöjande stegkombinationer på stepbräda. I styrkedelen utmanar vi kroppens alla muskler genom vikter och kroppens egna motstånd.#hidden
  41. Stång & styrka#Rak och enkel styrketräning för hela kroppen. Vi använder oss av skivstång, hantlar samt vår egen kropp som belastning. Klassen passar alla nivåer eftersom du själv väljer belastning. Vi lägger stor vikt på teknik och att lyfta rätt.#hidden
  42. Tabata HIIT#Tabataintervaller är maximalintensiv intervallträning där du gör så många repetitioner du kan av samma övning under 20 sekunder och vilar i 10 sekunder. Intervallerna upprepas 8 gånger. Passet är uppbyggt på enkla cardioövningar.
  43. Terapeutisk Yoga#Yoga som terapi är inget nytt. Forskning visar att yoga ger ökad rörlighet, lindrar värk och sänker blodtrycket. Med inspiration från Viniyoga använder vi enkla kroppsrörelser, andning och avslappningsövningar för att öka cirkulationen och påverka olika problem/obalanser i nacke/axlar/skuldror samt bäcken/ryggrad.#Hidden
  44. Total Barre#Var beredd att svettas vid stången i en klass som förenar balett med pilates och fitness. Ett intensivt träningspass för hela kroppen. Efter klassen kommer du att förstå vad som menas med att "pumpa rumpa".#hidden
  45. Total Body Toning# TBT är en styrkeklass med fokus på uthållighet och hållning. Vi tränar igenom hela kroppen med låga vikter och många reps. Passar alla nivåer av deltagare.#
  46. Under pressure#Ett högintensivt intervallpass med fokus på styrka, kondition och explosivitet. Funktionella övningar för hela kroppen som varieras från gång till gång för att ge dig en riktig utmaning!#hidden
  47. Ungdomsklasser# Vi har sänkt åldersgränsen på flera öppna klasser. På följande vuxenklasser är du mellan 12-15 år välkommen att träna för 100 kr/pass. Tänk på att boka din plats i receptionen! Det året du fyller 16 år räknas du som vuxen. #hidden
  48. Utefys#En utmanande form av funktionell cirkelträning där vi tränar dels med den egna kroppen som motstånd men också med redskap som kettlebell, hantlar mm. Ett roligt och varierande pass som aldrig ser likadant ut, men som garanterat ger dig en härlig utmaning! Passet körs ute. Vid dåligt väder (regn och rusk), inomhus. En sak är säker, du kommer bli trött och du kommer gå hem med ett leende på läpparna. Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.#hidden
  49. Upper Body Challenge#Tuff och utmanande styrkeklass för hela din överkropp. Vi tränar axlar, bröst, biceps, triceps, mage och rygg med hjälp av hantlar/gummiband/kettlebells och vår egen kroppsvikt.#hidden
  50. Vinyasa flow yoga#Vinyasa Flow är en mjuk flödande, dynamisk yogaklass. Vi tränar styrka, rörlighet och balans till stämningsfull musik. Klassen är guidad och passar alla nivåer av yogautövare. Avslutas med avslappning.#Hidden
  51. Vinyasa yoga forts#En fysik, dynamisk yogaklass för dig yogat tidigare. Vi tränar andning, styrka, rörlighet och balans. Avslutas med avvslappning.#
  52. Wake me up!#Börja dagen på bästa sätt! Här är passet för dig som är morgonpigg, eller vill ha hjälp att komma upp i tid. Vi kör en varierad funnktionell träning så att hela kroppen mår bra!#
  53. WOW#Workout of the week är ett gruppträningspass där vi tränar utomhus i alla väder. Passet ändras från gång till gång. Det är denna variation som gör WOW unikt, utvecklande och roligt. Vis pringer, hoppar, drar och balanserar för att utveckla styrka och konditione. Alla kan vara med oavsett tidigare erfarenhet.#Hidden
  54. Yoga#Vår yoga är baserad på Ashtangayogans första serie med influencer av Iyengaryogans mer terapeutiska hållning. Den har en mjuk approach, där hänsyn tas till individens förutsättningar, kroppshistoria, tankar och känslor. Varje klass avslutas med nedvarvning och avslappning.#hidden
  55. Yinyoga#Yinformen är en lugn och meditativ form av yoga baserad på att hålla ett fåtal olika positioner passivt under en längre period. På så sätt stretchas bindväven runt ben, leder och organ vilket gör att såväl rörlighet som smidighet ökar, samtidigt som kroppens energikanaler påverkas. Att praktisera Yinyoga är att vända uppmärksamheten inåt och tillåta det som är, att få vara.